vrijdag 9 april 2010

Sterretjes, tags en papiersnippers...


Afgelopen weekend heb ik me verdiept in ding 2; het RSS-gebeuren. Het was me niet geheel onbekend, want ik had me al eerder geabonneerd op de RSS van http://www.werkenindebibliotheek.nl/(In het bijzonder op de laatste vacatures. You never know ;-))
Nadat ik me had aangemeld bij Google-reader, heb ik verschillende abonnementen aangemaakt, o.a. jeugdjournaal.nl, nos.nl en nu.nl.
Op 6 april meldde ik mij aan bij Google-reader om even wat "koppen te snellen". Het bericht wat ik toen las, via nu.nl, maakte mij allerminst vrolijk! Ik besloot dit speciale bericht te voorzien van een ster en een tag. Dat blijkt heel makkelijk en effectief, want toen ik het bericht vandaag nog eens wilde lezen, had ik het heel snel terug gevonden.
Dit is het bericht:

Ruim 13.000 afmeldingen Telefoongids
Uitgegeven: 6 april 2010 10:19
Laatst gewijzigd: 6 april 2010 12:20

AMSTERDAM - Ruim 13.000 mensen hebben sinds zaterdagavond via internet aangegeven dat ze de papieren Telefoongids niet meer hoeven te ontvangen. Dat heeft een woordvoerster van de gids dinsdag gemeld.
Het consumentenprogramma Kassa besteedde zaterdag uitgebreid aandacht aan de huis-aan-huisverspreiding van het papieren boekwerk.

PvdA-Kamerlid Martijn van Dam stelde dat de automatische verspreiding van de Telefoongids onder zeven miljoen huishoudens moet stoppen.


Wat een ramp! PVDA-kamerlid Martijn van Dam kent mijn Roos niet.

Als Roos ergens heel blij van wordt, zijn dat telefoonboeken. Roos kan door haar verstandelijke beperking heel veel dingen niet, maar scheuren kan Roos als geen ander. Ze scheurt de tv-gids, de Wehkamp (ik blijf bestellen, anders krijg ik geen gids meer...)de Viking, afgeschreven bibliotheekboeken,de Intertoys-gids, de H&M gids enz.
Maar het ALLER ALLER liefst scheurt zij de telefoongids, meneer Martijn van Dam!!
Haar lieve gezichtje verandert in een gretige, hebberige blik als zij de telefoongids ziet. Niets kan haar méér verblijden. Bij het scheuren van de eerste bladzijde van een maagdelijk telefoonboek knijpt ze haar ogen samen van genot.
Dat ik na een middagje scheuren de snippers over de hele vloer vind, in de kleinste vormen, is niet erg!
Please! Houden die gids. Gewoon drukken en verspreiden die handel!!
Voordat de telefoongids (of gouden gids!) een collecters-item wordt, breng gerust naar Zenegroen 1, Katwijk. Bij voorbaat hartelijk dank!

9 opmerkingen:

  1. We blijven alles bestellen voor Roos!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie prestatie Petra met RSS, en een bijzonder aardige blogpost.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alleen voor jou zou ik de telefoongids al houden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik je kan helpen bij een inzalingsactie voor telefoonboeken dan geef je maar een sientje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O jeetje, ik las dat en ging direct opzeggen nog voordat ik het bericht verder las. Nou zeg, dat heb je als je te snel klikt. Maar aan t-boeken kan ik vast nog wel komen.:D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ding 2 brengt je terug bij papier. Je hebt een nieuwe betekenis gegeven aan RSS=Retour Stapels Stencilwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gewéldig plaatje Auke!! ;-). Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen