dinsdag 15 juni 2010

Instant Messaging

"Onmiddelijke Berichtgeving" in het nederlands, IM afgekort.
Een technologie waarbij berichten zo snel mogelijk worden overgebracht, zegt Wikipedia.

Ik heb zelf al wel ervaring met IM. Mijn kinderen zijn er mee begonnen. MSN, wie kent dat niet.
Ik vond het destijds maar helemaal niks! Hun spelling ging achteruit en wát werd er allemaal besproken achter dat schermpje?? Ik weet nog dat ik wel eens over hun schouders meekeek. Er stond dan steevast "PAW!", als onmiddelijke berichtgeving naar vrienden.Wat betekent dat toch? vroeg ik mijzelf keer op keer af. Later kwam ik er, via een collega, achter dat dit: Parents Are Watching! betekent. Als we het er nu nog wel eens over hebben liggen we helemaal in een deuk!

Ik vind IM op het werk érg handig. (Alleen altijd even afwachten of het onmiddelijke bericht ook onmiddelijk wordt gelezen.)
Thuis chat ik via Hyves met vrienden en familie en ik heb me nu ook aangemeld voor Google-talk.Sms-en is natuurlijk ook een vorm van IM, dat doe ik veelvuldig met kinderen en man en collega's en vrienden....

2 opmerkingen:

  1. Zo is dat; gezellig hoor!
    Als moderne werkende moeders zetten we alle middelen in om contact te houden met het nageslacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie blogpost. Hopelijk maken de luidsprekertjes op het werk extra attent dat er een bericht binnenkomt.

    BeantwoordenVerwijderen