woensdag 13 oktober 2010

Bibliothecaris 2.0

Ik heb "A Librarian's 2.0 Manifesto" bekeken op YouTube.

I will enjoy the excitement and fun of positive change and will convey this to colleagues and users.
I will become an active participant in moving my library forward.

Ik heb deze twee zinnen eruit gelicht omdat 'positive change' en 'moving forward' mij erg aanspreken. Daarbij is de 'excitement' en 'fun' niet onbelangrijk!
Deze cursus maakt je bewust dat het noodzakelijk is om op de hoogte te blijven van veranderingen en daarop te anticiperen.
Ik draag, binnen mijn mogelijkheden, graag een steentje bij!

Ik heb een account aangemaakt bij bibliotheek 2.0 en daar wat rondgekeken.
Hele interessante discussies las ik daar. Dat is echt leren van elkaar.
Er werd een discussie aangezwengeld hoe we als bibliotheek (aankomende) auteurs kunnen aantrekken, omdat een e-book publiceren via de Ipad binnen handbereik ligt. Uitgevers zijn ook niet altijd innovatief,  en dus ligt er een uitdaging voor de bibliotheken, vindt Erwin la Roi. Opschuiven in de bedrijfsketen noemt hij dat. Moving forward...very exciting!



1 opmerking:

  1. I will enjoy the excitement and fun of positive change ; dat past wel helemaal bij jou. En weet je wat zo erg is: het is nog besmettelijk ook !!!

    BeantwoordenVerwijderen