dinsdag 12 oktober 2010

Tovercatalogus

De aquabrowser; een openbaring! Toen zoek&boek een aantal jaren geleden gelanceerd werd, gaf Walter uitleg in de bibliotheek en zag ik voor het eerst van mijn leven een aquabrowser. Een prachtige woordenwolk die woorden met elkaar associeert waar ik nooit, 'van z'n lang zal ze leven', op zal komen.
Vandaag heb ik het woord aquabrowser in de aquabrowser getypt.
Het woord 'tovercatalogus' kwam tevoorschijn. En dat is het!

Dat is natuurlijk niet het enige wat ik heb gedaan. Ik heb ook op de aquabrowser van Deventer (Kidsbieb) gekeken. Heel mooi! Zeker voor kinderen. Woordenwolken zijn kinderen niet meer vreemd. In de Skoolzone merk ik dat kinderen weleens beginnen aan hun werkstuk met het maken van een woordenwolk of woordenspin. Zo leren ze op jonge leeftijd al associatief denken. Aan de hand van hun woordenspin bedenken ze de hoofdstukken voor hun werkstuk. Heel verrassend. En ze vinden het erg leuk om te doen!

3 opmerkingen:

  1. Goedzo net op tijd, wilde juist gaan slapen! haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nooit aan gedacht dat kinderen de aquabrowser zo leuk zouden vinden. maar eigenlijk wel logisch...

    BeantwoordenVerwijderen